Modelul 3, mașina care a isterizat o lume întreagă, singurul automobil ce a reușit să strângă peste 400.000 de precomenzi de la oameni care nu au apucat să-l vadă (ce să mai vorbim de condus), iPhone-ul mașinilor, noul Ford T, distrugătorul petroliștilor, cocaina liberalilor, salvarea omenirii, întruchiparea perfecțiunii, o mașină cu adevărat remarcabilă, ajunge în sfârșit și în Europa.

Odată cu încheierea anului 2018 va expira subvenția de 7500$ de care au beneficiat americanii până acum la achiziția unei mașini electrice Tesla. Una din condițiile acordării acestei subvenții (e vorba de fapt de o deducere de taxe) era ca producătorul de autoturisme să nu vândă mai mult de 200.000 de unități pe an. Tesla a depășit această marjă în iulie, după ce și-a rezolvat problemele de pe linia de asamblare a Modelului 3 și a început să se apropie de 5000 de unități pe săptămână.  

Tesla deschide configuratorul Modelului 3 în Europa fix când americanii pierd subvenția de 7500$

Pentru a susține acest ritm impresionant de producție, Tesla are nevoie de cât mi multe livrări. Ori în Statele Unite, după ce a livrat aproape 140.000 de Model 3 echipate premium (AWD, RWD, Long Range, Mid Range), Tesla a ajuns să se confrunte cu o scădere firească a cererii pentru versiunile scumpe. În această situație Tesla are de ales: fie să înceapă vânzarea versiunii ieftine a Modelului 3 sau să dea drumul în sfârșit leasingurilor în SUA, fie să continuă vânzarea acelorași modele pe piețele din Europa și China. Se pare că Tesla a ales varianta cea mai bună: 

Vestul Europei așteaptă cu sufletul la gură sosirea Modelului 3

1_Bil

În ultimele zile au apărut mai multe articole din Franța, Norvegia, Spania, Olanda și Suedia care susțin că Tesla a început să invite clienți din Europa să își configureze modelele. În acest moment sunt disponibile doar versiunile Long Range AWD și Performance Long-Range AWD iar prețul lor diferă de la țară la țară, în funcție de subvențiile disponibile. Ce este cu adevărat impresionant este faptul că versiunile lansate în Europa figurează cu o autonomie mai bună decât cele din SUA (AWD 544 și Performance 530 Km). De asemeni toate superchargerele din Europa vor fi modificate deoarece Modelul 3 va avea aici un altfel de priză.

Oare va avea succes Tesla Model 3 în România?

Având în vedere că în acest moment România nu are nici măcar un SuperCharger, ce sens are să vorbim de reprezentanță sau service autorizat? Mulți îmi spun că va dura o veșnicie până să ne vină și nouă în sfârșit rândul la cumpărat ultimul model de la Tesla. Cu toate acestea eu sunt de părere că Tesla nu va ignora piața din România (și mai ales subvenția de peste 10.000 EUR oferită de stat la achiziția unui ev) și își va deschide reprezentanță în România până cel târziu la mijlocul lui 2019. Asta desigur dacă ai noștri iubiți politicieni n-or să f*tă într-atât țara asta încât să devină mult prea riscantă pentru orice investitor străin.

Voi ce părere aveți?

 

1 COMENTARIU

  1. […] La final, comunicatul Tesla mulțumește angajaților pentru dificila muncă depusă (aceștia cred cu tărie în proiectul de extindere a recunoașterii Modelului 3 în întreaga lume, după cum afirmă oficialii Tesla) și clienților pentru că ajută la dezvoltarea Tesla la nivel global. În plus, echipa lui Elon Musk lucrează și la perfecționarea sistemului de livrare (in special pentru nou-veniții China și Europa). Ne amintim vestea extraordinară de la finalul anului trecut, când Tesla anunța sosirea Modelului 3 în Europa. […]

Comments are closed.