Deși poate părea incredibil, Poliția Locală din București s-a angajat să investească peste un milion și jumătate de lei pentru a cumpăra zece automobile electrice și un hybrid.
La o lună după ce autoritățile din Cluj au făcut valuri pe internet cu achiziția a trei mașini electrice, vine și rândul Poliției din București să ne atragă atenția cu intenția sa de a își reduce amprenta emisiilor prin achiziția a zece ev-uri și un hybrid prin licitație publică. Însă condițiile impuse de autoritățile din capitală nu sunt nici puține nici dintre cele mai obișnuite.
Autonomie: minim 230 km
Capacitate baterie: minim 40kWh
”Berline cu 4 uși, nu mai vechi de 2018, care să aibă minim 100CP, geamuri electrice în față, tapițerie textilă închisă la culoare, să fie de culoarea albă, neagră sau în nuanțe de albastru, să aibă o garanție de minim 60 de luni fără limită de kilometri, iar bateria să aibă garanție de minim opt ani. A da! Și să fie neapărat înscrise în programul Rabla și Rabla Plus. Și le vrem livrate în maxim o lună de la emiterea ordinului de furnizare. Banii o să vi-i dăm noi mai încolo. Când? În maxim 60 de zile după ce primim mașinile. Dar asta numai dacă primim aprobarea bugetului pe 2019. Dacă nu o primim, să nu vă prind că ne puneți penalități, ne-am înțeles?” Să triți Domni polițiști! Dar nu vi se pare că sunteți borderline nesimțiți? Înțeleg că există anumite proceduri după care se fac aceste achziții publice, dar tot mi se pare aiurea ca taman oamenii legii să pretindă tratament perferențiar și abateri de la regulă (fără penalități la întârzierea plății). Dar na, suntem îm România și asta e rugula aici, nu-i așa? Tratament preferențiar pentru toți funcționarii publici.
Renault Zoe sau Nissan Leaf
Dar hai mai bine să revenim la ale noastre. Așadar, dacă e să luăm în considerare criteriile de mai sus, ne dăm seama repede că în acest moment pe piața din România există doar două modele care bifează toate așteptările polițiștilor, ambele făcând parte din același concern: Nissan Leaf și Renault Zoe. Ar mai fi și BMW i3 modelul 2019 anunțat cu o baterie de 42,2 kWh, dar ar trebui să-i verificăm disponibilitatea la distribuitor pentru vă putea confirma informația. Și atunci mă întreb eu: De ce nu se adresează direct distribuitorilor Nissan și Renault pentru o ofertă? De ce se face atâta tam tam?
Polițiști în Tesla Model 3?
Elon Musk a confirmat că Tesla va lansa în 2019 trei Superchargere în România. Acesta fiind abia primul pas, cât credeți că va mai dura până să deschidă prima reprezentanță? De ce nu ar avea Poliția un pic de răbdare, mai ales că nu au încă aprobarea bugetului pe 2019. Să mai aștepte un pic și să-și cumpere câteva Model 3-uri care le-ar pompa, fără dar și poate, un adevărat boost de imagine. Dar cine știe, poate o să facă mișcarea asta în 2020. Între timp, felicitări pentru inițiativă! Orice EV este de 100000 de ori mai bun decât benzinarele pe care le conduc în momentul de față.