Veștile bune despre piața de automobile electrice nu vin întotdeauna din China, acest Eldorado pentru segmentul EV, ci au legătură și cu Bătrânul Continent. Astfel, potrivit Federației Drumurilor din Norvegia (Norwegian Road Federation), jumătate dintre autovehiculele pentru pasageri vândute în această țară în 2018 au fost fie BEV (Battery Electric Vehicles), fie PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Este vorba de mai bine de 72.000 de unități vândute în întreg anul 2018, în creștere cu 17% față de anul anterior.
Tot această sursă afirmă că mașina preferată de norvegieni în anul ce a trecut a fost Nissan Leaf. Mai mult, această țară nordică, care a prosperat datorită vânzării petrolului în ultimele decade,, plănuiește să oprească vânzările de mașini pe combustibil fosil începând cu 2025.
Electric Norway, o creștere exponențială
Pașii făcuți de nordici în zona de EV sunt absolut remarcabili în ultimii 5-6 ani. Dacă în 2013, volumul de vânzări al mașinilor electrice din totalul mașinilor cumpărate în această țară era de 6%, în 2017 procentul ajunsese la 39%, plasând Norvegia în vârful topului la nivel global. Clasamentul a fost completat de Islanda cu 12% și de Suedia cu 6%.
Totuși cum au reușit norvegienii să ajungă la astfel de performanțe? Există un set de măsuri favorabile pe care Norvegia le-a implementat pentru cumpărătorii de mașini electrice: taxă de import zero, taxă de înregistrare a vehiculului zero, acces gratuit pe drumuri pentru care se plătește în mod normal o taxă și chiar parcare gratuită în anumite zone ale orașului.
De ce este greu să se renunțe la mașinile pe combustibil fosil chiar și într-o țară ca Norvegia
Cu toate acestea, există încă o doză de scepticism în ceea ce privește atingerea scopului din 2025. Unul dintre motivele pentru care renunțarea la automobilele convenționale este dificilă se referă la faptul că mulți dintre șoferii norvegieni nu dețin parcare proprie sau garaj propriu.
Ca o consecință, nu dețin nici stație de încărcare proprie, ceea ce ar reprezenta un efort suplimentar pentru fiecare participant la trafic. Pentru a înțelege și mai bine acest aspect, International Energy Agency ne pune la dispoziție următoarea informație: 90% din posesorii de EV din Norvegia își încarcă mașinile acasă zilnic sau săptămânal.
Deși este încă dificil pentru norvegieni să se bucure rapid de modelul de mașină electrică preferat (uneori timpul de așteptare atinge și un an), tranziția de la fosil la EV se va face mult mai ușor în țări bogate precum cele din Scandinavia (+ Islanda), decât în China sau SUA, unde piața era undeva în jurul valorii de 2% în 2017.
[…] 2019 începe bine pentru cei care vor să investească în sectorul EV. Și nu, nu vorbim de Norvegia sau de Michigan, ci chiar de Capitala României și de un program care ar putea favoriza creșterea […]
[…] Planul uberiștilor în Londra este acela ca până la finalul anului 2021 să aibă înregistrate în aplicație 20.000 de mașini electrice. De asemenea, se dorește ca tendința de creștere a numărului de EV-uri pe platformă să se mențină până în 2025. În acest moment, în Londra, circulă aperoximativ 45.000 de mașini în regim Uber. Rămâne de văzut dacă exemplul dat de Uber va fi urmat și de populație și vom avea vânzări record de EV-uri în Regatul Unit. Poate asemănător cu ce s-a întâmplat în 2018 în Norvegia. […]
[…] și deținătorii de EV din Maryland, dar și din alte state americane. Ne amintim că și în Norvegia, în ciuda avântului EV, mulți posesori de electrice nu dețin garaj sau stație proprie, fapt ce […]
[…] de mașini electrice. Pot fi date foarte multe exemple, însă unul este extrem de elocvent: vânzările de EV-uri din 2018. Acestea au reprezentat cu aproximație 50% din totalul vânzărilor de mașini din această […]
[…] zona de EV nu vin doar din regiunea municipalităților care cumpără autobuze electrice sau doar din zona țărilor unde interesul pentru acest tip de mașină este în creștere. Nu ne interesează doar producătorii care decid să-și crească investițiile pentru producerea […]