După ce Michigan se pregătește să implementeze o strategie durabilă pentru mașinile electrice, nici alți americani nu stau degeaba. Maryland, al XIX-lea stat ca populație din SUA (aproximativ 6 milioane de locuitori) și al XLII-lea ca suprafață, are în plan să lanseze un nou instrument, care să-i determine pe producătorii de mașini să vândă mai multe EV-uri în afara Californiei. Statul având reședința la Baltimore vrea să instaleze 5.000 de încărcătoare electrice în următoarea perioadă.

Obiectivele celor din Maryland în materie de vehicule electrice

În luna ianuarie a acestui an (2019, n.n.), comisia statală pentru utilități publice a aprobat o propunere venită din partea a patru mari jucători din zona EV, propunere ce prevede instalarea a 5.000 de încărcătoare. Această măsură ar urma să genereze vânzarea a 300.000 de mașini electrice până în anul 2025 și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 40%, atingând astfel nivelul din 2006. Acest îndrăzneț obiectiv ar urma să fie bifat în 2030, dacă lucrurile merg conform planului.

Cu acest pachet de măsuri, Maryland (e al IX-lea stat din SUA care face acest pas) se alătură eforturilor Californiei de a solicita constructorilor de mașini să vândă mașini cu zero-emisii poluante pe teritoriul său. Până acum, măsura aplicată încă de anul trecut în California a generat vânzări importante de mașini electrice pe întreg teritoriul statului din vestul SUA.

Și în Statele Unite, ca și în alte locuri de pe Glob, teama majoră a șoferilor de a schimba mașinile pe combustibil fosil cu unele electrice rezidă în insuficienta flotă de încărcătoare pe întreg teritoriul american. Cu aceeași problemă se confruntă și deținătorii de EV din Maryland, dar și din alte state americane. Ne amintim că și în Norvegia, în ciuda avântului EV, mulți posesori de electrice nu dețin garaj sau stație proprie, fapt ce ângreunează puțin avântul luat de mașinile electrice în această țară nordică.

Strategia EV în Maryland și ce li se oferă contribuabililor

Planul dezvoltat de oficialitățile din Maryland prevede instalarea unor încărcătoare rapide de nivel 3, mai ales pe șoselele unde infrastructura are nevoie de îmbunătățiri considerabile pentru șoferii de electrice. De asemenea, Maryland are în vedere și subvenționarea unor încărcătoare ce vor fi montate în preajma caselor de locuit, în perimetrul unde oamenii lucrează, dar și în zonele cu blocuri de apartamente.  

Desigur că o parte din costuri vor fi acoperite de taxe și impozite, însă contribuabilii vor primi în schimb de la furnizorii de utilități un timp rezonabil de încărcare și o variantă optimă de reducere a costurilor de reîncărcare. De asemenea, contribuabilii care își vor instala încărcătoare de tip smart ciar la domiciliu, vor primi reduceri și vor putea comunica cu centrala furnizorului, în scopul de a găsi cele mai eficiente, curate și accesibile variante de încărcare pentru EV-urile proprii.

Viitorul sună bine pentru o parte din statele americane. Poate învățăm și noi câte ceva și implementăm în anii următori stații de reîncărcare măcar în orașele importante ale României.

Sursa: Green Car Reports

.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here