Trecerea de la autobuzele pe combustil fosil la cele electrice poate părea o chestiune nu foarte complicată, însă lucrurile sunt departe de a fi așa. New Flyer (Statele Unite și Canada), unul dintre cei mai mari producători de autobuze din lume, a anunțat luna aceasta (ianuarie 2019, n.n.) dezvoltarea unui departament dedicat susținerii proiectelor de mobilitate electrică (e-mobility). New Flyer Infrastructure Solutions va deveni un serviciu specializat în furnizarea de soluții de încărcare și mobilitate pentru companiile de transport, serviciu ce va oferi siguranță, fiabilitate și durabilitate.
De ce ar avea nevoie o firmă de transport sau o regie publică din SUA sau Canada de suportul tehnic oferit de gigantul New Flyer? Răspunsul este destul de intuitiv. Cumpărarea de autobuze electrice este o parte relevantă a proiectului, însă ea nu rezolvă toate problemele ce se nasc de aici.
Este foarte important ca EV-urile să vină însoțite de o infrastructură cuprinzând încărcătoare extrem de bine pusă la punct (pe traseu, dar și în depourile unde staționează autobuzele electrice. După cum am mai vorbit în articolele noastre, tendința la nivel global autobuze clasice/autobuze electrice joacă în favoarea celor din urmă.
Planul de acțiune propus de New Flyer
Departamentul Infrastructure Solutions va efectua vizite de lucru direct în depourile clienților, va oferi servicii de proiectare și inginerie, va supraveghea procesul de instalare al încărcătoarelor (acest porces urmând a fi efectuat de o echipă specializată).
De asemenea, reprezentanții New Flyer vor coordona etapele certificării UL (un standard foarte important în SUA) și vor superviza și alte procese primordiale trecerii de la autobuzele pe combustibil fosil la cele electrice. Sediul departamentului va fi în Anniston, Alabama, în cadrul Centrulului de Inovație al Vehiculului New Flyer (Vehicle Innovation Center).
Președintele companiei, Chris Stoddart, consideră că trecerea la mașini cu zero emisii nu poate fi făcută fără o infrastructură de încărcare bine proiectată și eficient implementată. Mai mult, o dată cu acest anunț de constituire a departamentului pentru soluții de infrastructură, New Flyer devine primul jucător de pe piața nord-americană care oferă servicii integrate pentru businessurile care aleg să treacă de la autovehicule pe combustibil fosil la EV. Alegerea ZEB-urilor (Zero Emission Buses) e într-adevăr un pas înainte, dar trebuie continuat cu un plan integrat pentru rețeaua de încărcătoare.
Despre New Flyer
Compania produce ZEB-uri de mai bine de 50 de ani, având mai multe autobuze electrice pe șoselele nord-americane decât oricare altă firmă. De asemenea, aceștia se preocupă constant și contribuie la politicile de reducere a emisiilor (ținta fiind zero emisii), dar și la reglementarea pieței în sensul stabilirii unor standarde interoperabile de tarifare.
Nu de mult, în 2018, New Flyer a devenit primul producător de autobuze din lume membru în programul Shared Mobility Principles for Livable Cities, program ce oferă prioritate urbană oamenilor în detrimentul vehiculelor.
Proiectul a fost lansat în 2017 la Ecomobility World Festival de la Kaohsiung, Taiwan. Printre țările participante se numără Australia, Belgia, Canada, Columbia, Costa Rica, Anglia, Franța, Germania, Italia, Japonia, Olanda, Statele Unite, Polonia sau Noua Zeelandă.
Sursa: New Flyer
[…] din zona de EV nu vin doar din regiunea municipalităților care cumpără autobuze electrice sau doar din zona țărilor unde interesul pentru acest tip de mașină este în creștere. Nu ne […]