Știm deja despre Norvegia că este Tărâmul Făgăduinței în materie de mașini electrice. Pot fi date foarte multe exemple, însă unul este extrem de elocvent: vânzările de EV-uri din 2018. Acestea au reprezentat cu aproximație 50% din totalul vânzărilor de mașini din această țară. De aceea, ne așteptăm ca știrile eco să vizeze constant Norvegia. Nu face excepție nici informația de astăzi.
Anul acesta, 2019, capitala Oslo va adăuga flotei de autobuze din oraș alte 70 de vehicule. Orașul dispune de autobuze electrice încă de acum doi ani, iar Ruter, regia de transport public din Oslo, vrea să extindă beneficiile pe care aceste vehicule electrice le-au adus norvegienilor în ultimii doi ani. Este deja de notorietate faptul că edilii acestui oraș își propun ca până în 2030 metropola să devină un exemplu pentru cursa de zero emisii. Obiectiv ambițios, dar perfect realizabil!
Planurile Capitalei
Snorre Lægran, director de planificare la Ruter, speră ca cetățenii din Oslo să se bucure de autobuzele electrice, mai ales că acestea vor aduce cu sine un aer de o calitate mai bună, mai puțin zgomot și o călătorie mai confortabilă și mai liniștită.
Autobuzele vor fi fabricate în Olanda, de compania VDL. Aproape o treime dintre ele vor dispune de 46 de locuri pentru pasageri, vor fi echipate cu acumulatoare de 170 kWh, vor avea o autonomie cuprinsă între 70 și 90 de kilometri și o putere maximă de încărcare de 450 kW.

Cele mai multe dintre autobuzele produse de olandezi (modelul standard) vor fi echipate cu 34 de scaune pentru pasageri, cu un acumulator de 127 kWh, cu o autonomie cuprinsă între 70 și 110 km și cu o putere maximă de încărcare de 375 kW.
Autobuzele electrice necesită o abordare diferită
Tranziția spre autobuze electrice nu înseamnă doar înlocuirea vechilor autobuze pe combustibil fosil cu cele EV. Aproximativ 600 de șoferi necesită instruire pentru a le manevra corespunzător. Problema principală este autonomia autobuzelor electrice care depinde de mai mulți factori precum: stilul de șofat, condițiile meteorologice sau topografia traseului.
Un alt factor-cheie îl constituie relația dintre autobuzele noi și infrastructura de încărcare. Și aici intervin factorii menționați anterior. Vor fi efectuate teste de stres pentru a vedea cât poate duce un autobuz la o singură încărcare, asta pentru a nu ajunge în situația nefericită de a întrerupe cursa în mijlocul traseului din cauza lipsei bateriei.
Norvegia are un viitor electric
Oslo nu e singurul oraș din această țară care face tranziția de la fosil la electric, în situații asemănătoare aflându-se Trondheim, Lillehammer și Kristiansand. Norvegia este un exemplu EV la nivel european, dar și mondial. Acest lucru nu se putea întâmplă fără sprijinul politicilor guvernamentale extrem de agresive în această direcție.
Sursa: cleantechnica.com
[…] bine că Norvegia și capitala Oslo sunt modele de urmat pentru tranziția de la combustibilul fosil la cel pe bază de curent […]
[…] vehiculele electrice și atitudinea responsabilă față de mediu. Ne amintim de exemplu că Oslo a achiziționat recent încă 70 de autobuze electrice pentru flota locală sau că în 2018 jumătate dintre mașinile vândute în această […]
[…] În plus, se are în vedere și scăderea costurilor de operare pentru autobuze. Acest aspect din urmă este avut în vedere și de oficialitățile din Oslo, Norvegia, care au achiziționat recent 70 de noi autobuze electrice. […]
[…] trecut ceva timp de când nu am mai vorbit despre autobuze electrice. Știrile veneau atunci din Oslo, Norvegia. De data aceasta, Barcelona devine subiect pentru transportul eco din marile orașe ale […]
[…] Norvegia și fenomenul EV din această țară. Ne amintim de achizițiile pe care le-a făcut municipalitatea din capitala Oslo, dar și de recordurile de vânzări pe care această țară le-a tot stabilit când vine vorba de […]