Știm deja despre Norvegia că este Tărâmul Făgăduinței în materie de mașini electrice. Pot fi date foarte multe exemple, însă unul este extrem de elocvent: vânzările de EV-uri din 2018. Acestea au reprezentat cu aproximație 50% din totalul vânzărilor de mașini din această țară. De aceea,  ne așteptăm ca știrile eco să vizeze constant Norvegia. Nu face excepție nici informația de astăzi.

Anul acesta, 2019, capitala Oslo va adăuga flotei de autobuze din oraș alte 70 de vehicule. Orașul dispune de autobuze electrice încă de acum doi ani, iar Ruter, regia de transport public din Oslo, vrea să extindă beneficiile pe care aceste vehicule electrice le-au adus norvegienilor în ultimii doi ani. Este deja de notorietate faptul că edilii acestui oraș își propun ca până în 2030 metropola să devină un exemplu pentru cursa de zero emisii. Obiectiv ambițios, dar perfect realizabil!

Planurile Capitalei

Snorre Lægran, director de planificare la Ruter, speră ca cetățenii din Oslo să se bucure de autobuzele electrice, mai ales că acestea vor aduce cu sine un aer de o calitate mai bună, mai puțin zgomot și o călătorie mai confortabilă și mai liniștită.

Autobuzele vor fi fabricate în Olanda, de compania VDL. Aproape o treime dintre ele vor dispune de 46 de locuri pentru pasageri, vor fi echipate cu acumulatoare de 170 kWh, vor avea o autonomie cuprinsă între 70 și 90 de kilometri și o putere maximă de încărcare de 450 kW.

sursa: gpn.travel

Cele mai multe dintre autobuzele produse de olandezi (modelul standard) vor fi echipate cu 34 de scaune pentru pasageri, cu un acumulator de 127  kWh, cu o autonomie cuprinsă între 70 și 110 km și cu o putere maximă de încărcare de 375 kW.

Autobuzele electrice necesită o abordare diferită

Tranziția spre autobuze electrice nu înseamnă doar înlocuirea vechilor autobuze pe combustibil fosil cu cele EV. Aproximativ 600 de șoferi necesită instruire pentru a le manevra corespunzător. Problema principală este autonomia autobuzelor electrice care depinde de mai mulți factori precum: stilul de șofat, condițiile meteorologice sau topografia traseului.

Un alt factor-cheie îl constituie relația dintre autobuzele noi și infrastructura de încărcare. Și aici intervin factorii menționați anterior. Vor fi efectuate teste de stres pentru a vedea cât poate duce un autobuz la o singură încărcare, asta pentru a nu ajunge în situația nefericită de a întrerupe cursa în mijlocul traseului din cauza lipsei bateriei.

Norvegia are un viitor electric

Oslo nu e singurul oraș din această țară care face tranziția de la fosil la electric, în situații asemănătoare aflându-se Trondheim, Lillehammer și Kristiansand. Norvegia este un exemplu EV la nivel european, dar și mondial. Acest lucru nu se putea întâmplă fără sprijinul politicilor guvernamentale extrem de agresive în această direcție.  

Sursa: cleantechnica.com

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here