Săptămâna trecută am demarat această rubrică și acum revenim cu alte cinci știri interesante, ce au fost relevante în zona de mașini electrice. Azi vorbim de ciclul de viață al bateriei de la Modelul 3 Tesla, despre cum a transformat Zelectric o mașină iconică într-un EV, despre posibila implicare pentru Renault și Volvo în Indonezia, despre cifrele Audi în materie de vânzări de vehicule electrice, dar și despre niște scutere produse în Barcelona, care prind avânt pe bătrânul continent. Dar să vedem ce s-a întâmplat relevant în lumea EV în săptămâna 8 aprilie- 14 aprilie 2019.

Din nou despre Tesla

#1 – Elon Musk a ieșit din nou pe Twitter pentru a vorbi despre Modelul 3. Cel mai interesant aspect al mesajului transmis de CEO-ul Tesla se referă la autonomia bateriei acestei mașini. Omul de afaceri a menționat faptul că acumulatorii instalați în prezent pe Modelul 3 de la Tesla ar trebui să reziste între 300.000 și 500.000 de mile (aproximativ între 482.000 și 804.000 kilometri).

Musk a mai precizat că aceste cifre se pot traduce și în 1.500 de cicluri de descărcare/încărcare. Mai mult, co-fondatorul PayPal a mai precizat faptul că înlocuirea modulului de baterie îi va costa pe clienții Tesla între 5.000 și 7.000 de dolari.

#2 – Chiar dacă vă plac mașinile electrice, nu cred că nu aveți o simpatie mai mult sau mai puțin vinovată pentru de un model sau altul de mașină pe combustibil fosil. Fie că e vorba de o amintire din copilărie sau de o iubire adolescentină, fiecare dintre noi avem un model de automobil pe care îl prețuim. În cazul meu e vorba de bătrâna Broscuță de la Volkswagen (VW Bug din 1958).

Știrea inclusă în acest rezumat săptămânal sună în felul următor: Zelectric, o companie americană din California specializată în conversia către electric, a reușit să echipeze un model VW Bug din 1958 cu motor electric și cu un modul de acumulator de la Tesla. Mașina este oferită în cadrul unui concurs găzduit de site-ul Omaze, oricine putând achiziționa bilete de tombolă pentru a câștiga simpatica mașină.

Banii obținuți din acest proces se vor duce către The Planetary Society, o organizație non-profit co-fondată de Carl Sagan. Aceștia activează în zona științei spațiului și a explorărilor. Un bilet de tombolă costă numai 10 dolari.

Ce face concurența – Renault, Volvo și Audi

#3 – Nu doar Tesla se implică zilnic pe piața auto de mașini electrice. Renault și Volvo sunt protagonistele următoarei știri: statul indonezian i-a invitat pe cei doi giganți auto să investească în dezvoltarea fabricilor de mașini electrice din această țară din Asia de Sud-Est. Avantajele de care ar beneficia Renault și Volvo ca investitori străini se referă la anumite reduceri de taxe și stimulente financiare. Guvernul Indoneziei țintește o producție de 750.000 de unități de EV-uri până în 2030.

Vorbim de o țară cu o populație mai mare de 200 de milioane de locuitori, unde posibilitățile de extindere pentru mașinile electrice sunt de-a dreptul spectaculoase. Renault a declarat referitor la oferta indonezienilor că are nevoie mai întâi de un studiu de fezabilitate, în timp ce reprezentanții Volvo nu au oferit deocamdată nicio reacție.

E bine de știut faptul că nu este prima mutare pe tabla de șah EV pentru indonezieni. Anterior, insularii au realizat un parteneriat cu China pentru a dezvolta o fabrică de acumulatori pentru BEV-uri. În plus, Volkswagen și Hyundai s-au arătat și ei interesați să investească în această țară.

vanzarile audi e-tron ev

#4 – Nici Audi nu se lasă mai prejos și vine cu ultimele cifre referitoare la vânzarea SUV-lui lor electric, e-tron. Cifrele se referă la țări cu o cultură deja dezvoltată în ceea ce privește automobilele electrice: Norvegia și Germania. Producătorul bavarez a raportat vânzările în ceea ce privește noul model SUV, model care a devenit disponibil în martie 2019.

Astfel, în Norvegia au fost deja livrate 600 de unități, în timp ce în Germania numărul lor a fost de 500. Cifrele se referă desigur doar la luna martie. Deocamdată prețul de pornire pentru Audi e-tron este unul destul de prohibitiv (cel puțin pentru România), varianta de bază costând în jur de 81.500 de euro.

La final, despre scutere electrice

#5 – Nu vorbim foarte des despre scutere electrice în articolele noastre, dar a venit timpul să includem o știre din această zonă în Săptămâna EV pe scurt. Compania din Barcelona numită Silence se extinde cu scuterele sale electrice și dincolo de Pirinei. Un mare avantaj al acestor scutere sunt acumulatorii cu o autonomie foarte bună.

Capacitatea electrică a vehiculelor produse de Silence ajunge la 5kWh, ceea ce reprezintă de două până la patru ori mai multă energie electrică decât cea oferită de majoritatea scuterelor de pe piață.

silence barcelona scutere electrice

Modelul cu care se laudă în acest moment compania din Spania se numește S01. Viteza de vârf pe care o atinge acesta este de 100 km/h, iart autonomia bateriei ajunge la 115 km. Performanțele acestui scuter sunt comparabile cu cele ale unui scuter pe combustibil fosil cu motor de 250 cc. Prețul actual la nivel pieței iberice este de aproape 6.000 de euro, de aceea se așteaptă un preț puțin mai mare pe piețele din Germania sau Marea Britanie din cauza taxelor de import

Ne vedem și săptămâna viitoare la un nou sumar al săptămânii EV!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here