Nu primim foarte des informații despre dinamica mașinilor electrice de pe piața autohtonă. Mai mult, în mod constant cifrele reflectă dimensiunea microscopică a fenomenului EV în țara noastră. Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a oferit recent publicității o statistică pentru primele trei luni ale anului, statistică referitoare la preferințele românilor în materie de mașini ecologice. Vedem în continuare cum arată graficul cu mașini electrice în România în 2019, dar și alte date interesante cu privire la piața de mașini ecologice.
Astfel, în perioada ianuarie-martie 2019, în România s-au vândut nu mai puțin de 959 de vehicule curate. Procentul este în creștere cu 45.5% față de aceeași perioadă a anului anterior, când se cumpăraseră doar 659. Dintre cele aproape 960, românii au preferat 807 mașini hibrid (+77,4% față de ianuarie-martie 2018), 105 mașini 100% electrice ( o creștere de 5%), iar 47 au venit sub formula plug-in. Această ultimă categorie a suferit un declin de aproape 55% față de vânzările din primele trei luni ale anului anterior.
Mașini electrice în România – alte date de la APIA

Fenomenul vehiculelor ecologice în România nu are deocamdată relevanță în volumul vânzărilor de autoturisme noi. Astfel, ponderea mașinilor eco din suma vânzărilor în primele trei luni din 2019 s-a situat la 3,1%, față de 2,2% în aceeași perioadă a anului anterior. Informația a fost oferită de Agerpres, care citează Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Astfel, în martie 2019 au fost cumpărate 310 mașini verzi pe teritoriul țării noastre, în timp ce în luna februarie se vânduseră 327 (-5,20%). În ceea ce privește vânzarea de mașini electrice în România, statistica pune pe locul I Modelul Smart cu 34 de unități vândute. Acesta este urmat de EV-urile de la Volkswagen (33 de modele vândute), Nissan cu 12 (modelul Leaf), BMW cu 11, Renault cu 9, Jaguar cu 5 și Mercedes Benz, care a vândut și el o mașină electrică în România în intervalul menționat.
Cum stăm la capitolul plug-in și hibride
Toyota domină categoric piața de autoturisme verzi din România. Gigantul japonez a vândut în primele trei luni din 2019 694 de hibride, fiind urmat în acest clasament, la mare distanță, de Lexus (42 de unități vândute), Ford (25), Kia, Honda, Hyundai și Suzuki. Acestea din urmă au vândut împreună 46 de unități pe teritoriul țării noastre.
APIA a oferit date și pentru mașinile de tip plug-in, unde Volvo conduce clasamentul cu 23 de mașini vândute, fiind urmat de Land Rover cu 13, Mitsubishi cu 4, Mini cu 3. Clasamentul este încheiat de giganții Germaniei, BMW și Mercedes-Benz, cu câte două mașini plug-in vândute în țara noastră.
Cum a arătat piața de mașini eco-friendly în 2018
Deși etalonul universal, Norvegia, este la ani lumină de ce se întâmplă la noi, avem vânzări de mașini electrice în România în continuare. Practic, datele oficiale din țara noastră în 2018 arată că s-au vândut 4.572 de autovehicule verzi (plug-in, electrice și hibrid). Aceasta înseamnă o creștere de 65.7% față de 2017. Masa lor s-a împărțit după cum urmează: 3.585 hibrid (un plus de aproape 60% față de 2017), 682 mașini electrice (aproape cu 103% mai multe decât în 2017) și 305 de tip plug-in. Și aici creșterea a fost semnificativă în 2018 față de 2017, și anume 72,3%.
Aceste cifre au contat și în ponderea finală a mașinilor curate din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în 2018. Dacă în 2017 mașinile verzi înseamnă 2,1% din total, în 2018 procentul a ajuns la aproape 3%. Dacă parafrazăm o reclamă celebră, viitorul sună bine pentru mașinile electrice în România.
Sursa: Bursa.ro
[…] considerau că încp nu este momentul oportun ca să-și cumpere un vehicul EV. Chiar dacă cifrele de la APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile) erau încurajatoare în 2019 (mai […]