Informația de astăzi nu e neapărat nouă, ci, mai degrabă, încearcă să scoată la lumină pe cei care doresc să promoveze sau să implementeze mașinile electrice în România. E posibil să fi văzut această informația și pe alte surse, dar pentru cei care o văd prima dată, la nivelul anului trecut, undeva în Maramureș un grup de oameni de afaceri maramureșeni pregăteau prima mașină elecrică românească.

Unul dintre atuurile acesteia consta în prețul extrem de mic în comparație cu numele mari de pe piață. Și mă refer aici la Renault Zoe sau Nissan Leaf. Prețul automobilelor GTG, căci așa se numesc, urmau să plece de la 13.700 de euro, constructorii promițând o autonomie de o zi în traficul din oraș. Anterior văzuserăm că și vecinii noștri bulgarii se puseseră pe treabă, la fel fiind și cazul polonezilor, care doresc să lanseze și ei o mașină electrică.

Mașinile electrice în România – povestea GTG

Managerul GTG, Gheorghe Mureșan, declarase anul trecut pentru Mediafax că sursa de inspirație pentru proiectul său a fost desigur CEO-ul de la Tesla, Elon Musk, pe care îl admiră pentru putere de muncă și ingeniozitate. Tot acesta a declarat că businessul cu care s-a ocupat inițial grupul era într-o cu totul și cu totul altă direcție. Vorbim de industria textilelor. Inspirația a venit desigur și din țările asiatice, care au adoptat foarte rapid modelul EV.

La momentul 2018, proiectul era în faza sa de implementare, bugetul de 1.5 milioane de euro venind atât din venituri proprii, cât și din fonduri europene (74%). Din spusele lui Gheorghe Mureșan reiese faptul că proiectul conține o linie de asamblare amplasată la Baia Mare și una de testare. Cele două elemente implică 20 de angajați. GTG va produce două modele pentru mașinile electrice în România, ambele disponbile în cinci variante de culoare. Este vorba de modelele Oxygen cu două locuri și Ozone cu patru locuri. Băimărenii au în plan și pregătirea unei autoutilitare de transport marfă care să aibă de asemenea două locuri.

Date (ceva mai) tehnice

Modelele GTG ating viteze maxime de 55-60 km/h, av\nd de asemenea o autonomie a baterie de o zi. Procedura de încărcare este similară cu tehnologia GSM, încărcarea făcundu-se pe timpul nopții. Conectarea la priză se face la 16 amperi, priza putând fi instalată într-un garaj de acasă. Bateriile folosite sunt cele de tip Pb-Gel, un produs ieftin cu o durată de viață de mai mult de cinci ani. Se pot parcurge cu acesta 50.000-60.000 de kilometri.

mașinile electrice în românia gtg

Încărcarea nu este rapidă și probabil că nu se recomandă nici la drumuri foarte lungi. Cum precizam mai devreme, GTG e una din mașinile electrice (românești) care se recomandă traficului urban. Bateriile cu Litiu sunt pe to do list-ul băimărenilor. De asemenea, Gheorghe Mureșan a mai precizat pentru Mediafax că pentru 100 km un șofer va scoate din buzunar undeva în jur de 3 lei. Managerul a mai afirmat și faptul că testează deja de doi ani (la momentul interviului, n.n.) un model prototip, cu care a parcurs deja 8.000 de kilometri.

Opinia managerului Gheorghe Mureșan

”Am parcurs cu ea până acum 8.000 de km, numai în oraş. Am economisit, astfel, 960 de kg de noxe poluante care nu au ajuns în atmosferă, mai mult decât greutatea maşinii. Cum ar fi dacă jumătate din maşinile care ar circula într-un oraş ar fi electrice? Ce aer s-ar respira? Zero poluare este un alt avantaj al unei maşini electrice”, a fost opinia lui Gheorghe Mureșan.

Poate vom reuși să dezbatem pe larg tema ce se referă la mașinile electrice în România. Ce șanse au să prindă un segment de piațî important și, cel mai important, să-i atragă pe cei din clasa de mijloc.

Sursa: Mediafax

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here