A trecut ceva timp de când nu am mai vorbit despre autobuze electrice. Știrile veneau atunci din Oslo, Norvegia. De data aceasta, Barcelona devine subiect pentru transportul eco din marile orașe ale continentului. Mai mult de 100 de autobuze electrice le vor înlocui pe cele diesel în orașul din Spania.

Banii vor veni dintr-un împrumut  pe care compania de transport public din Barcelona (Transports Metropolitans de Barcelona – TMB) l-a acontat la Banca Europeană de Investiții (EIB). Vor fi cumpărate în total 254 de autobuze, dintre care 116 vor fi autobuze electrice.

Restul lotului, ceva mai mult de 50%, va fi compus din autobuze realizate pe tehnologie mai curată, precum modelele hibrid și cele pe bază de gaz natural comprimat. Barcelona nu merge în totalitate pe calea urmată de norvegieni, însă cele 116 autobuze electrice sunt cu adevărat un pas înainte.

Avantajele de care vor beneficia TMB și orașul Barcelona

Cele 254 de autobuze vor sosi în trei faze, primele 105 vor ajunge la Barcelona spre finalul anului, alte 75 vor fi livrate  în 2020, iar restul de 74 în 2021. Autobuzele ce vor face parte din flota Barcelonei vor ajuta orașul să reducă nivelul de poluare existent în prezent. Lupta pentru obiectivul zero emisii continuă pentru serviciul de transport public, serviciu care a crescut în preferințele locuitorilor și turiștilor în ultimii șase ani.

Numărul pasagerilor a crescut cu 17% în acest interval, ajungând la recordul de 203 milioane în 2018. Trendul este în continuare ascendent, Transports Metropolitans de Barcelona, așteptându-se la creșterea numărului de pasageri și în 2019.

Ținta barcelonezilor, autobuzele electrice

Cu toate că nu vor fi cumpărate doar autobuze electrice, Enric Cañas (CEO la TMB) a afirmat că regia este foarte interesată de adoptarea modelului EV, chiar dacă acesta presupune costuri mari inițiale pentru achiziționarea de vehicule, dar și pentru crearea unei infrastructuri eficientă de încărcare.

Cele 116 autobuze electrice ce vor fi trecute în uz până în 2021 vor fi suficiente pentru a acoperi rețeaua principală de transport din Barcelona. Ținând cont de aceată abordare, este posibil ca autobuzele hibrid și cele CNG (gaz natural comprimat) să fie doar o variantă însoțitoare și de rezervă până la tranziția spre 100% EV.

Primii pași arată bine pentru Barcelona, spaniolii luând exemplul Capitalei Franței, care a investit o sumă considerabilă în 800 de autobuze electrice. Acestea le vor lua locul celor ce funcționează pe vechea tehnologie diesel.

Sursa: Electrek

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here