Revenim după o pauză ceva mai lungă în care nu am acoperit foarte multe subiecte referitoare la expansiva lume a mașinilor electrice. Știm că ți-a fost dor de Tesla, dar și de rivalele ei, așa că nu te mai ținem mult în suspans și pornim săptămâna EV pe scurt.
Vorbim despre vânzările grupului BMW în materie de mașini electrice noi, despre un nou tip de produs scos la vânzare de Tesla pe internet, despre primul Model 3 cu volan pe partea dreaptă care ajunge în Regatul Unit, despre investițiile Volkswagen și BMW în cea mai mare fabrică de acumulatori pentru mașinile electrice, dar și de problemele pe care le întâmpină Audi E-tron. Toate acestea în maniera săptămânii EV pe scurt.
Mașini electrice noi de la BMW, mașini SH de la Tesla
#1 – Grupul BMW a înregistrat în luna mai a acestui an o creștere de 10% în ceea ce privește vânzările de mașini electrice. Acest record a fost dublat de depășirea pragului de 400.000 de mașini electrice vândute din Noiembrie 2013 și până în prezent. Luna mai 2019 a însemnat o cifră de vânzări de 11.222 de unități, ceea ce a reprezentat un nou record pentru BMW.
Practic, de la începutul anului 2019, BMW a vândut aproape 50.000 de electrice, începând și o campanie de promovare puternică inclusiv în țara noastră (inclusiv Youtube și la televizor). Dacă se va menține acest trend, BMW va fi oferit 500.000 de mașini electrice noi clienților săi până la jumătatea anului 2020. La creșterea vânzărilor au contribuit atât seria i3, cât și brandul Mini.
#2– Nu există sinteză săptămânală în care să nu vorbim despre Tesla. De data aceasta, compania a început să vândă online nu mașini electrice noi, ci Modelul 3 în regim second-hand (deși termenul poate părea folosit în tr-un mod nepotrivit). Mașinile sunt disponibile în special pentru cei care locuiesc în zona San Francisco (Bay Area). Sunt oferite, direct de producător, EV-uri din Modelul 3 care au fost prduse în anii 2017 și 2018.

Am tras puțin cu ochiul și prețul pentru varianta din 2015 este de 40.000 de dolari americani, care reprezintă încă un preț prohibitiv pentru majoritatea celor care și-ar dori o electrică. Tesla are deja experiență cu vânzarea online Modelului X și S în regim de second-hand. Nici Long Range Model 3 la mâna a doua nu are un preț extrem de atractiv pentru un cumpărător din pătura de mijloc.
Prețul ajunge și la 50.000 de dolari. În funcție d eopțiunile cu care vine echipat și în funcție de numărul de kilometri de la bord, economia pentru noul posesor de Tesla 3 ajunge la 10.000 și chiar 15.000 de dolari față de achiziția unei mașini electrice noi de la același furnizor.
Tesla în Marea Britanie, o nouă fabrică de baterii & probleme cu e-Tron
#3 – Și se întâmplă chiar acum, în Marea Britanie. Tesla Model 3 cu volanul pe partea dreaptă e foarte aproape să ajungă la primul șofer din Regat. Există o fotografie care a apărut inițial pe forumul Tesla Motors Club și apoi distribuită pe Twitter. În această fotografie se poate vedea o semi-camionetă care se îndreaptă spre Londra, având în spate Modelul 3 în varianta sau cu vloan pe partea dreaptă. Alte dovezi că lucrurile se întâmplă se referă la faptul că o parte dintre clienți au început să primească mesaje direct de la compania condusă de Elon Musk.
#4 – Me uităm puțin și la zona de investiții, iar doi dintre giganții automotive-ului european și german (BMW și Volkswagen) investesc în cea mai mare fabrică de baterii pentru mașini electrice noi. Construcția acesteia va începe în august în localitatea Skelleftea, iar constructorul va fi compania Northvolt din Stockholm.
Capacitatea inițială la care va funcționa fabrica este de 16 GWh, urmând a fi mărită la 32 de GWh. Vestea bună pentru investitori (inclusiv pentru cele două branduri de mașini) este că producția bateriilor Li-Ion a fost vândută pentru următorii zece ani, existând deja comenzi de 13 miliarde de dolari până în 2030.
#5 – După mai multe calde, era normal să urmeze și una mai rece. Audi a informat luni, 10 iunie 2019, publicul că va rechema în service 1.644 de SUV-uri electrice din seria E-tron. Dintre acestea 544 fuseseră deja livrate către clienți. Motivul invocat de germani este o problemă la pachetul de etanșare al bateriei, problemă care ar putea cauza un scurt-circuit sau la un eveniment termic. Să sperăm că lucrurile se vor rezolva de la sine și că nu vor exista efecte adverse pentru producător și pentru clienți.
Aceasta a fost săptămâna EV pe scurt, episodul 8.