Este vară și încă se întâmplă lucruri în minunata lume a mașinilor electrice. Partea frumoasă în acest domeniu este aceea că tot mai mulți jucători se gândesc tot mai serios la investiții în mașini electrice. Azi vorbim despre planurile BMW până în 2023, de doborârea recordului în 24 de ore cu o mașină electrică, despre planurile Jaguar în materie de mașini electrice, despre revolu’ionara idee a Toyota cu celulele solare, dar și despre camioane electrice în Elveția. Începe o nouă ediție a săptămânii EV pe scurt.

Investiții în mașini electrice – BMW & Tesla

#1 – Vești bune ne sosesc din Germania, unde bavarezii de la BMW vor să aibă 13 modele 100% electrice până în 2023 și 25 de modele electrificiate. Reprezentanții companiei estimează creșteri de 30% în fiecare an. Informația a fost oferită de  Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. Anul acesta aduce cu sine o miză importantă pentru Grup, BMW dorind să aibă pe șosele jumătate de milion de electrice sau de hibride.

Pe lângă modelul BMW i3, din care s-au produs deja 150.000 de unități, Grupul este pregătit să înceapă producția xde MINI la fabrica din Oxford, Marea Britanie. Vor urma și alte modele pentru cei de la BMW, printre care cele mai răsunătoare sunt BMW iX3, ce va începe să fie produs și asamblat la  Shenyang (China) în 2020, BMW iNEXT, care va fi produs la Dingolfing (Germania) din 2021, şi BMW i4 de la uzina-mamă din München.

saptamana ev pe scurt cu investitii in masini electrice

#2 – Există câteva locuri comune în ceea ce privește mașinile electrice și unul dintre cele mai sâcâitoare este acela că investițiile în mașini electrice nu sunt  idee bună, cel puțin nu acum. Mașinile electrice sunt bune pentru oraș, dar nu funcționează la distanțe lungi, pentru călătorii. Totuși, acest mit a fost de multe ori demontat de posesorii de Tesla, care au folosit eficient tețeaua de Superchargere, pusă la dispoziție de oamenii lui Elon Musk.  

Vestea bună vine din Germania, unde Bjørn Nyland a reușit să stabiulească un nou record de distanță în 24 de ore cu un EV, parcurgând nu mai puțin de 2781 de kilometri. Mașina cu care a reușit această performanță este un Tesla Model 3 Long Range AWD. Bjorn a folosit infrastructura de încărcare rapidă IONITY, pentru că la nivelul Germaniei, la momentul actual, aceasta este mai eficientă decât structura Supercharger furnizată de Tesla.

Toyota și Jaguar

#3 – Nici Toyota nu stă departe de mișcările importante în ceea ce privește investiții în mașini electrice. Începând cu luna iulie a anului curent, japonezii încep să testeze celulele solare cu eficiență ridicată ce vor fi folosite poentru mașinile electrice. Toyota dorește să aducă datorită acestei tehnologii revoluționare o autonomie suplimentară de 56 de kilometri în fiecare zi. Panourile electrice nu sunt o idee tocmai nouă pentru Toyota, compania lucrând la acest proiect de ceva ani.

Prima încercare în acest sens a fost făcută cu modelul Prius. Vehicul avut în vedere pentru aceste teste va fi un Prius PHV. Rezultatele sale vor fi apoi comparate cu vehiculul de test. Printre criteriile de performanță, se numără eficiența conversiei bateriei solare (ea urmând să crească de la 22,5% în cazul Prius PHV la mai mult de 34% în cazul mașinii etalon) și puterea nominală de generare a energiei (de la 180 W la aproximativ 860 W).

#4 – Jaguar va construi o nouă gamă de mașini electrificate la fabrica de la Castle Bromwich, Marea Britanie. Mai mult, urmează și investiții în mașini electrice, Jaguar XJ urmând să fie produsul EV al grupului Jaguar. XJ în versiunea 100% electrică va fi dezvoltată de aceeași echipă care s-a făcut răspunzătoare și de proiectul Jaguar I-Pace.Mai mult, fabrica de la Castle Bromwich va fi transformată în prima fabrică EV premium de pe teritoriul Regatului Unit.

Deși încă neconfirmat, este posibl să avem parte în viitorul mai mult sau mai puțin apropiat de un Range Rover electric. Jaguar ia din ce în ce mai serios viitorul mașinilor, acceptând și promovând ideea că viitorul automobilelor este electric. Britanicii vor să se dezvolte și în zona de acumulatori, dorind să implice tot mai mult UK în acest complex proces.

La final despre camioane electrice

#5 – Gradul de civilizație se poate măsura și în nivelul de adoptare rapidă a tehnologiei EV. ABB Group (Suedia-Elveția)  a prezentat în iunie la Berna un prototip de camion 100% electric, vehicul realizat în parteneriat cu E-Force One. ABB a contribuit la această realizare cu moptorul electric, cu tracțiunea auxiliară, cu componentele bateriei, dar și cu invertorul. Obiectivul pe termen mediu al helveto-suedezilor este acela de a înlocui treptat toată flota proprie diesel de transport cu BEV-uri.

Acest obiectiv ar trebui să fie atins în 2022, după spusele oficialilor companiei. Astfel înțelegem că investiții în mașini electrice nu se opresc numai la transportul de persoane. Mai mult, autonomia bateriei pentru acest nou produs ABB ajunge până la 300 de kilometri, ceea ce depășește rutele fixe pe care le au de parcurs camioanele pe anumite sisteme de lucru (235 de kilometri).

Cam aceasta a fost povestea EV de săptămâna aceasta, te așteptăm și cu alte informații relevante din domeniu săptămâna următoare!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here