În general, știrile de pe site-urile de specialitate din zona EV se concentrează pe informații ce țin de Tesla. Mai nou, proiectul Rivian a devenit un subiect interesant, chiar dacă această companie endorsată puternic de Amazon nu a scos încă niciun vehicul pe piață. Mașinile electrice japoneze nu sunt neapărat un topic foarte popular, asta chiar dacă Nissan, un constructor cu o vechime apreciabilă pe piața automotive (proiectul inițial are o vechime de mai bine de 100 de ani, iar numele de Nissan a fost adoptat în 1933), inovează constant și eficient și în industria de autovehicule electrice.
Informația de azi ne spune că Nissan a vândut destul de puține EV-uri în anul 2019 pe teritoriul național. Aproximativ 20.000 de modele Nissan Leaf au fost comercializate în Japonia în anul 2019. Există însă și o veste bună ce vine dinspre Țara Soarelui Răsare. 2019 reprezintă totuși al doilea cel mai bun an pentru constructorul originar din Nishi-ku, Yokohama.
Luna Decembrie a fost cea mai bună din anul 2019 pentru Nissan, care a reușit să vândă 1.157 de modele de Leaf pe ultima sută de metri a decadei 2010-2019. În consecință, Nissan a vândut pe perioada întregului an 19.789 de unități din popularul model Leaf. Acest număr clasează modelul pe un modest loc 38 la nivelul național în Japonia. Să nu fie încă mașinile electrice japoneze interesante pentru cetățenii acestei țări?
Leaf, cea mai populară între mașinile electrice japoneze
Dar cum interpretăm aceste cifre? 2019 față de 2018 înseamnă o scădere de 23% în vânzările modelului Leaf. Chiar și așa, nu există un model BEV (Battery electric vehicle) care să depășească performanțele de vânzări ale modelului produs de Nissan. Nu, Tesla nu este foarte popular în această țară. După mai bine de nouă ani pe piața niponă, Leaf se poate lăuda cu 134.930 de unități vândute, deși trendul crescător din perioada 2015-2018 este încetinit și constant.
Să vedem ce ne va rezerva anul 2020, asta mai ales că Nissan nu se află neapărat în cea mai bună formă, iar modelul Leaf pare să fi îmbătrânit și să fi pierdut avântul și vitalitatea la nivel global. Cel puțin pe pământ nipon, modelul de 62 de kWh Nissan LEAF e+ nu a făcut mari valuri. Oare japonezii rămân tradiționaliști sau nu a apărut încă masa critică pentru EV-uri în această țară? Ceea ce știm cu siguranță este că mașinile electrice japoneze vor continua să evolueze în anii următori.
Sursa: https://insideevs.com/